6 tipov proti zaradeniu do cholesterolovej štatistiky

Ako sa nezaradiť do cholesterolovej štatistiky

Čo poviete, bolo by to fajn, ak by ste sa ocitli v štatistike, ktorá ráta najbohatších ľudí na Slovensku? 

A čo šta​tistika mŕtvych po infarkte? Tá už tak dobre nevonia, však? 

Môžete sa tváriť, že neexistuje – kým v nej s vami nepočítajú. Alebo s vašimi blízkymi.

More...

Podľa štatistiky Eurostatukardiovaskulárne choroby základnou príčinou smrti v Európskej únii.

Zahŕňajú širokú skupinu ochorení, ktoré ovplyvňujú obehový systém (srdce, tepny a žily). Často ich spôsobí ateroskleróza – nadmerné ukladanie plaku v tepnách.

Medzi najbežnejšie patria ischemická choroba srdca (spôsobuje infarkt) a cerebrovaskulárna choroba (spôsobuje mozgovú porážku).

Obehové choroby spôsobujú viac ako 4 milióny smrtí v EÚ ročne - 40 percent. Rakovina sa drží na druhej priečke s 26 percentami.

24335 Slovákov zomrelo na srdcové choroby
51863 Čechov zomrelo na srdcové choroby

V roku 2013 zomrelo na choroby obehového systému 24 335 ľudí na Slovensku (48,6 percent) a 51 863 ľudí v Čechách (47 percent). Žiaľ a vďakabohu, do dnešného dňa nenastala rapídna zmena ani jedným smerom.

Obehové choroby sú enormnou záťažou zdravotníckeho systému európskych krajín. Stoja úniu 169 miliárd eur každý rok. Aj vy platíte 372 eur ročne.

Doprajme si aj príjemnejšie zásady v zdravom životnom štýle

Aj vy sedíte v práci takmer celý deň, potom zájdete autom na nákup?

Nakúpite tie najzdravšie potraviny.

Ovocie a zelenina, ktoré nikdy nevideli pôdu ani slnko, sú z tých naj.

Tak sa dnes snažíme zdravo žiť.​

Ak vás už deti nevolajú 159 krát denne – Mama! Tata! tak máte určite pohybu menej. Už sa vám ani nechce. 

Je to úplne normálne. ​

Preto ponúkam niekoľko tipov, ktoré zaviedol pre seba doma môj manžel na klade bádania a vlastných skúseností. Pomôžu vám  znížiť vysoký tlak, cholesterol, triglyceridy, homocysteín a celkovo žiť zdravšie.

  • dať si pohárik červeného vína navečer (kvôli resveratolu)
  • nejesť uhľohydráty schované napr. v zemiakoch a ryži  (dvíhajú triglyceridy)
  • ​dávať si doplnkový vitamín C a B a kyselinu listovú počas zimy
  • ​jesť menšie porcie (v rámci možností)
  • ​obmedziť pri varení oleje – stužené tuky zahodiť (transtuky doNEvidenia)
  • užívať si sex, pokiaľ to ide (kvôli hormónom šťastia a tréningu srdca a prostaty)

Je toho samozrejme hodne viac. O tom už čoskoro.

Európska únia ponúka tradičné odporúčania

EÚ a WHO pre európsky región sa snažia zvrátiť nepeknú štatistiku.

Ako? Základnou radou, večným evergreenom, je žiť zdravým životným štýlom.

Európska únia odporúča:

  • nefajčite (s nulovou toleranciou);
  • adekvátne sa hýbte (aspoň polhodinku denne);
  • vyberajte si zdravé potraviny;
  • udržujte si vhodnú hmostnosť;
  • udržujte si krvný tlak pod 140/90;
  • udržujte si krvný cholesterol pod 5 mmol/l.

Tak vážení. Ideme na to. Zachováme si pevné zdravie a jasnú myseľ až do požehnaného veku. Aby nás Eurostat nemusel zahrnúť do svojej štatistiky.

Informácie na tejto stránke nenahrádzajú medicínsku konzultáciu ani odborné vyšetrenie lekárom v zdravotníckom zariadení. Viac informácií

Zdroje: http://eurheartj.oxfordjournals.org/content/early/2016/08/10/eurheartj.ehw334

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Cardiovascular_diseases_statistics

Podobné články
Podobné články sa akurát dopekajú...

Click Here to Leave a Comment Below